Thursday 4 August 2011

puAsa oH pUasa...

Marbahan Ya Ramadhan...
Setelah lama aku menunggu bln yg mulia nie akhirnye datang jgk yea..hehe
Mase cepat sangat berlalu..Dah 2 bulan dah aku duk kat Uia Nilai...
MasyaAllah,.. x sedar langsung bulan Ramadhan dh sampai..
X prepare langsung tok bulan nie...Dosa pn banyak sangat..amalan x bertambah-tambah pon..adoii..
Laen sangat2 puasa kat U dgn kat rumah..

Rumah :
- bgun sahur dh ade dah makanan,.just makan jea.
- lps solat sambung tido
-tgj tv
-bukak puasa dgn dua - tiga hidangan seorang
-terawih ngan family kat masjid

Universiti:
-Bgun pagi masak air-sahur ngan roti + air mineral
-lps solat x blh tido sbb ade klas
-kalo kelas lambat tido laa kjap,huhu
- guna DUIT sendiri beli makanan kat bazar.
- Berbuka dgn satu hidangan jea + air mineral
-terawih ngan kawan2 kat masjid yg amat dekat -depan dorm jea..hehe

Lepas pikir2, baru la aku sedar yg puasa kat umah lagi best, tpi sblm nie aku x hargai pon..
Tapi puasa ngan kawan2 pon best jgk..-mengeratkan hubungan antara kami..

Yg paling penting- Syukur sangat2 kat Allah yg aku masih lagi dpt berpuasa di bln yg mulia nie..
masih lagi dipanjangkan umur..
Harap2 kite semua dapat melawan nafsu- kalo dlu susah sgt nk bgun qiamulai-skrg senang2kan laa...
byk zikir dn mengaji.
Jangan beli makanan bukak puasa ikot nafsu tau..beli ikot keperluan jea..

Ustaz Fim aku slalu ckp dlm klas- bayangkan pahala tue sebagai duit- bln biasa dpt pahala 1000..ditukarkan kepada duit rm1000..dan pada bulan ramadhan pahala kite akan dilipat gandakan.. RM 1000 Menjadi rm70000..Hah..x nak ke duit byk tue..So, same2 la kite pikir2kan..

2 comments:

  1. selamat berpuasa syairah :)

    ReplyDelete
  2. huhu..slamat berpuasa jgk to u kembar..huhu..
    rindu ah kat kau..
    jago diri molek..

    ReplyDelete